ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر
ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر

طرز تهیه جوجه ترش خوشمزه و مجلسی شمال

طرز تهیه جوجه ترش

طرز تهیه جوجه ترش با سس اناری تابه ای مازندرانی سبزی مخصوص جوجه کباب فسنجانی سوران بهونه کاله مرغ ترش ساده جوادجوادی با رب گوجه

جوجه ترش یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و پر طرفدار استان های گیلان و مازندران می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی شمالی در ادامه با وبلاگ ایرانی باشید همراه باشید.  

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
رب انار ترش۲ قاشق غذاخوری
ماست پر چرب۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۸ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

 دستور پخت جوجه ترش

 
 

مرحله اول

ابتدا سینه های مرغ را می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مربع یا مستطیل های متوسط خرد می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و حلقه ای خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.

 
 

مرحله دوم

زعفران و ماست را با یکدیگر مخلوط می کنیم و به تکه های مرغ اضافه می کنیم.سپس گردوها را آسیاب می کنیم و به مواد می افزاییم.رب انار و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع را نیز به مواد اضافه می کنیم و در آخر کمی نمک و فلفل سیاه نیز روی مواد می پاشیم.

 
 

مرحله سوم

سپس همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا تکه های مرغ کاملا با طعم دهنده ها مخلوط شود.روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت چند ساعت استراحت کنند. سپس کاسه محتوی مرغ را از داخل یخچال بیرون می آوریم.

 

 

مرحله چهارم

سپس تکه های مرغ را به سیخ می کشیم و منقل را آماده می کنیم و زمانیکه زغال ها به طور یکدست روشن شدند سیخ ها را روی منقل می گذاریم تا کباب شوند.البته داخل تابه نیز می توانید جوجه ترش درست کنید. تابه ای بزرگ را انتخاب می کنیم.

 
 

مرحله پنجم

حالا تکه های مرغ را به سیخ چوبی می کشیم و داخل تابه را با قلمو چرب می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم  قرار می دهیم و سیخ جوجه ها را داخل تابه می چینیم و صبر می کنیم تا جوجه ها پخته و سرخ شوند.جوجه ترش های  آماده شده را با پلو نوش جان کنید.


منابع :

فیسبوک چی شی

طرز تهیه جوش ترش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد