ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر
ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر

آموزش پاپریکای خانگی بسیار عالی

طرز تهیه پاپریکا

طرز تهیه پاپریکا در مایکروفر , مواد تشکیل دهنده پودر پاپریکا خانگی ,  پودر پاپریکا در چه غذاهایی استفاده میشود

پاپریکا یکی از انواع ادویه های بسیار پر مصرف در جهان است که از فلفل دلمه ای تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ ایرانی باشید همراه باشید.

  
مواد لازم پاپریکا
فلفل دلمه ای قرمز۱ کیلوگرم

دستور تهیه پاپریکا

 
 

مرحله اول

ابتدا فلفل دلمه ای ها را از وسط برش می زنیم و دانه ها و قسمت های اضافی انرا خارج می کنیم و دور می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را به صورت خلال های نازک خرد می کنیم و داخل یک سینی مناسب می چینیم.

 
 

مرحله دوم

برای خشک کردن فلفل دلمه ای ها آنها را جلو نور خورشید قرار می دهیم که نسبت به قدرت نور خورشید بین ۲ تا ۵ روز زمان برای خشک شدن فلفل دلمه ای ها زمان لازم است. البته اگر از فر برای خشک کردن استفاده کنیم خیلی سریع تر آماده می شود.

 
 

مرحله سوم

فر را با کمترین حرارت روشن می کنیم و سینی حاوی فلفل دلمه ای را داخل فر قرار می دهیم. هر زمان احساس کردیم فر بیش از حد داغ شده است انرا به مدت ۴۵ دقیقه خاموش می کنیم تا حرارتش کم شود و رنگ فلفل دلمه ای ها را قهوه ای نکند. 

 

مرحله چهارم

پس از اینکه فلفل دلمه ای ها خشک شدند بلافاصله انها را داخل آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. توجه داشته باشید که اگر فلفل دلمه ای خشک شده در فضای خانه بماند رطوبت محیط را جذب می کند و دیگر به خوبی آسیاب نمی شود.

 
 

مرحله پنجم

یکی از نکات مهم دیگر برای تهیه پاپریکا این است که زمانی که فلفل دلمه ای ها را آسیاب کردیم کمی روغن مایع به آنها اضافه کنیم. این کار علاوه بر اینکه به خوشرنگ تر شدن پاپریکا کمک می کند، باعث می شود چسبندگی پاپریکا کمتر شود.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه پاپریکا اماده شد آنرا داخل ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. این کار باعث می شود که طعم و عطر پاپریکا تا مدت طولانی ثابت بماند. البته برای نگهداری بیشتر از یکسال باید پاپریکا را فریز کنیم.


منابع :

طرز تهیه پاپریکا

مدیوم مملی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد