ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر
ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر

آموزش طرز تهیه کیک اسفنجی آمریکایی

آموزش طرز تهیه کیک اسفنجی آمریکایی

 

این کیک خوشمزه نوعی از کیک های اسفنجی است که ظاهری بسیار زیبا دارد و می توانید از ان برای درست کردن انواع کیک های مجلسی مثل کیک تولد استفاده کنید. 

 

مواد لازم

  • 2 پیمانه آرد مخصوص قنادی
  • پودر قند 2 پیمانه ( سرخالی )
  • تخم مرغ ۶ عدد متوسط
  • بکینگ پودر یک قاشق کوچک
  • 1 پنس نمک
  • وانیل مقداری خیلی کمی
  • آب جوش نصف پیمانه

دستور پخت

 

مرحله اول

برای تهیه کیک آمریکایی ابتدا فر رو روی180درجه سانتی گراد روشن کنید کف قالب رو کاغذ روغنی میندازیم فقط زاویه بین کف قالب و دیواره را تا ارتفاع یک سانتی متر..با روغن مایع چرب می کنیم.آرد و نمک و بیکینگ پودر رو مخلوط و سه بار الک کردم تخم مرغ های سردمون رو زرده و سفیده شو جدا می کنیم.

 

مرحله دوم

سفیده ها رو با همزن می زنیم..با دور متوسط.سفید که شد نصف پودر قند رو می ریزیم توش و بازم می زنیم تا فرم بگیره و از ظرف نریزه و میذاریم توی یخچال زرده ها و وانیل رو با بقیه پودر قند مخلوط می کنم و کمی با همزن می زنیم آب جوش رو سریع می ریزیم و سریع هم می زنیم همزمان تا زرده پخته نشه.

 

مرحله سوم

سرعت عمل داشته باشین! هم زدن زرده ها بعد از ریختن آب باید زیاد باشه تا جایی که کرم و کشدار بشه و از حالت روون در بیاد خب دیگه همزن رو می ذاریم کنار و سفیده رو آروم به زرده اضافه می کنیم و دورانی هم می زنیم تا به خوردش بره.بعدم مخلوط آرد رو کم کم اضافه می کنم و بازم دورانی با لیسک مواد رو یکنواخت می کنیم

 

مرحله چهارم

نکته مهم در هم زدن توی این مرحله، اینه که باید با لیسک مواد رو مخلوط کنیم یعنی هم نزنیم...بلکه از یک سمت به سمت دیگه تا کنیم بهتره که سفیده و آرد رو به تناوب مخلوط کنیم من با این روش انجام میدم طوری که مرحله آخر سفیده رو میریزم

 

مرحله پنجم

توی قالب می ریزیم درحالی که دوسوم قالب خالی باشه.این کیک پفش عالیه پس درنظر بگیرین  قالب رو توی فر می ذاریم و چیزی حدود 40 تا 50 دقیقه زمان می دیم بهش تا بپزه بعد چک کنید اگر پخته بود فر رو خاموش کنید بزارید کیک ده دقیقه داخل فر بمونه و اونجا بمونه و بعد درش بیارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد