ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر
ایرانی باشید

ایرانی باشید

مطالب آموزشی و سرگرم کننده برای زندگی بهتر

جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه و رفع تلخی خورش قیمه

جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه و رفع تلخی خورش قیمه



تلخ شدن خورش های که دارای لیمو عمانی هستند یکی از مواردی است که زیاد با آن برخورد می کنیم. لیمو عمانی در خورش های ایرونی مانند چاقو عمل می کند اگر از ان درست استفاده کنیم خورش را بسیار خوشمزه می کند و اگر یک اشتباه کوچک کنیم خورش دیگر قابل مصرف نخواهد بود. اگر شما هم با مشکل تلخ شدن خورش هایتان مواجه شده اید توصیه می کنیم این مطلب را دنبال کنید تا این مشکل را برای همیشه حل کنید.

 

 

تلخ شدن خورش با لیمو عمانی

چند نکته مهم در مورد اضافه کردن لیمو عمانی به خورش وجود دارد نکته اول اینکه به هیچ وجه ریسک نکنید و لیمو عمانی را از اوایل پخت خورش به قابلمه اضافه نکنید. بعضی آشپزها توصیه می کنند که اگر لیمو عمانی را سوراخ کنید و در آب قرار دهید تلخی ان گرفته می شود. البته که اینطور است ولی باز هم اضافه کردن لیمو عمانی در ابتدای پخت خورش می تواند ریسک باشد.

بهترین روش برای اضافه کردن لیمو عمانی این است که آنرا از وسط نصف کنید سپس در 30 دقیقه پایانی پخت خورش اضافه کنید. دلیل اصلی تلخ شدن خورش با لیمو عمانی دانه های درون لیمو می باشد. حتما دانه یا تخم های لیمو عمانی را خارج کنید سپس به خورش اضافه کنید. ( منبع :  نکات خورش قیمه )


رفع تلخی خورش

اگر به هر دلیلی خورش شما با لیمو عمانی تلخ شد سریعا یک سیب زمینی ( برای 4 تا 6 نفر ) آبپز کنید و کاملا له کنید سپس به خورش خود اضافه کنید. نکته دیگر این که کمی آب جوش هم به خورش اضافه کنید زیرا سیب زمینی خورش را لعاب دار و سفت می کند.  این کار می تواند تا حد زیادی تلخی خورش را بگیرد.


استفاده از زعفران و شکر

اگر متوجه شدید خورش قیمه شما خیلی تلخ شده است مقداری زعفران دم کنید ، سپس به نسبت زعفران کمی شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر کمی حل شود سپس مخلوط زعفران و شکر را به قابلمه خورش اضافه کنید ، این راهکار تا حد زیادی تلخی خورش قیمه را می گیرد.  ( منبع : رفع تلخ شدن خورش قیمه )


مطالب مرتبط :

نظرات 2 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 07:28

عالی

سمانه یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 16:17

ممنون خیلی کمکم کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد